Social media-teksten binnen arbeidsmarktcommunicatie.
‘Ben of ken jij de XXX die we zoeken?’ of ‘Nieuwe vacature! Wij zoeken een XXX’. Op social media als LinkedIn, Facebook, Instagram en Youtube wemelt het ervan. Nietszeggende, algemene oproepen die even snel op de social mediakanalen worden geplaatst. Weinig onderscheidend, minimaal bereik en niet in lijn met de arbeidsmarktcommunicatie die jij voor ogen hebt voor jouw organisatie. En dat terwijl 36% van de werkzoekenden social media inzet bij de zoektocht naar een baan. En 96% van de sollicitanten social media uitpluist voor ze de baan bij jouw organisatie accepteren. Dus… wat zeg je ervan: zullen we met elkaar jouw werkgeversmerk vertalen naar social mediaberichten die verwoorden wie je bent als werkgever?
Dit kan.
Social mediabonus
Met de social mediabonus laat je jouw vacaturetekst op social media schitteren. Deel een vacaturetekst met ons (óf laat een vacaturetekst door ons schrijven) en onze copywriter creëert een tekst voor een social medium dat jij kiest. Onderscheidend, (bij)passend, kort en krachtig. Voor Facebook, LinkedIn, YouTube of voor een ander medium.

Social mediawijzer
De social mediawijzer is een corporate handleiding die jouw collega’s de weg wijst naar een sterke, wervende social mediatekst. Een tekst die aansluit op jouw employer brand. In de juiste tone of voice én treffend. Kort en krachtig. En volgens vaste richtlijnen, zodat de social mediateksten niet alle kanten opschieten.
Social mediaschrijfworkshop
Tijdens deze interactieve workshop worden tal van vragen over wervende teksten in social media beantwoord. Denk aan: Hoe schrijf ik onderscheidend voor social media? Waarmee moet ik rekening houden als ik voor social media schrijf? Hoe zorg ik dat mijn posts aansluiten bij het employer brand? Hoe vergroot ik het bereik?
