Redigeren van arbeidsmarktcommunicatieteksten.

Misschien ben je een recruitmentmanager, HR-medewerker, recruitment consultant of intercedent. Dus waar het je om de inhoud gaat, heb je goed voor ogen wat je wilt vertellen. Maar je bent geen tekstschrijver, copywriter of redacteur, daarom is een wervend ‘sausje’ over jouw tekst wel zo prettig. Als jij voor de inhoud zorgt, regelen wij door te redigeren voor het sausje.

Laten redigeren

Redigeren is de door jouw geschreven tekst nóg beter maken. We checken en optimaliseren de tekst, door (onder andere):

  • De tekst beter te laten passen in de opmaak/vacaturetemplate. Dat kan betekenen dat we de tekst inkorten of delen van de tekst onderbrengen onder (andere) kopjes.
  • Aandacht te besteden aan de leesbaarheid. Denk hierbij aan zinsopbouw en de inzet van witregels en opsommingen.
  • Een actieve schrijfwijze te hanteren. Dit verhoogt de kans op conversie (lees: sollicitaties).
  • Een tone of voice aan te houden die past bij jouw (werkgevers) merk en doelgroep.
  • Op te letten of de tekst niet in strijd is met de wet- en regelgeving als het gaat om de gelijkebehandelingswetgeving.

Verschil tussen redigeren en corrigeren

Bij het redigeren van teksten bemoeien we ons dus met de stijl, opbouw en/of aanspreekvorm van de tekst. Alleen de inhoud van jouw boodschap blijft overeind. Bij het corrigeren van een tekst blijft de aangeleverde tekst hetzelfde; we checken alleen spelling, grammatica en interpunctie. Zo’n correctieronde van de tekst zit bij redigeren trouwens gewoon inbegrepen.

Wil je liever dat we de tekst alleen corrigeren en dus niet redigeren? Dat kan, bekijk hier onze correctie-dienstverlening.