Case The Green Door Company.

Vacatureteksten schrijven en landingspagina’s maken: Voor Tekst helpt The Green Door Company met allebei.

Case The Green Door Company.

Vacatureteksten, websiteteksten en landingspagina’s.

Zo was het

Wanneer je een bedrijf begint, heb je het al druk genoeg. Toen ik, Fons Smit, startte met The Green Door Company was dat niet anders. En wanneer de focus ligt op het vinden van technisch personeel, dan is het misschien wel zo verstandig om enkele zaken uit te besteden, zoals het schrijven van aantrekkelijke vacatureteksten. Via websitebouwer Otys kreeg ik de naam van Voor Tekst door, maar toen speelde deze kwestie nog niet echt. Dat kwam later pas. Toen heb ik contact opgenomen met Voor Tekst, met de vraag of ze vacatureteksten voor me konden schrijven.

Dit was de vraag

De samenwerking met Voor Tekst had voor mij 2 redenen: in de eerste plaats om tijdwinst te pakken en daarna om een hogere conversie te realiseren. Toen ik de eerste aanvraag deed, gaf ik aan graag een vaste copywriter te willen, zodat ik de complexe inhoud van de functies en het vakgebied niet steeds opnieuw hoefde uit te leggen. Dat was gelukkig geen probleem. Het is in mijn ogen heel belangrijk om mondelinge toelichting te geven op de functie en de organisatie waar de kandidaten voor gaan werken.

Gelukkig doet Voor Tekst meer dan vacatureteksten schrijven. Toen ik in 2018 een nieuwe website heb laten ontwikkelen, hebben zij de webteksten voor me geschreven. Het was voor mij belangrijk om het juiste gevoel over te brengen op de lezers van mijn website en daarmee op te vallen tussen de vele andere bureaus. Daarnaast heb ik door Voor Tekst een behoorlijk aantal SEO-landingspagina’s laten ontwikkelen om de vindbaarheid te vergroten. Dat ik tekstueel gezien alles bij Voor Tekst neer kan leggen, is natuurlijk ontzettend efficiënt en scheelt me een hoop tijd!

Zo was de samenwerking

Het is erg fijn om een vast contactpersoon te hebben waar ik op vaste momenten contact mee heb. Binnen 4 werkdagen krijg ik een nieuwe tekst toegezonden en ook met het schrijven van de webteksten en landingspagina’s liep het proces soepel. Er wordt goed meegedacht en de teksten zijn elke keer weer steengoed. Voor Tekst is van alle markten thuis in deze specifieke tak van sport. Je betaalt ervoor, maar het betaalt zich ook écht uit. Veel bureaus bezuinigen erop, maar ik zie de waarde ervan in!

Dit is het resultaat

Na de livegang van de nieuwe website, merk ik dat de kwaliteit van kandidaten is toegenomen. Het aantal mensen dat ik per week op gesprek krijg is ook toegenomen. Online wil ik mezelf laten zien als iemand met verstand van zaken, maar bij wie je niet in een driedelig pak een officieel sollicitatiegesprek hoeft te ondergaan. Dat is ook niet het type mensen dat ik zoek. Een spijkerbroek is goed genoeg in de wereld waarvoor ik mensen werf. Dát is naar mijn idee de employer brand van The Green Door Company! En dat gevoel heeft Voor Tekst uitstekend weergegeven in de teksten op de website en in de vacatures.