Nieuwe eigenaar Voor Tekst.

24/02/2022

Nicol Tadema

Algemeen directeur

arbeidsmarktcommunicatie


Een titel als deze trekt vast jouw aandacht. En dat is een goede zaak want ik heb belangrijk nieuws. Ik heb 100% van de aandelen van het tekstbureau Voor Tekst verkocht. Sinds 15 februari ligt het eigendom in handen van De Kracht van Content.

In kleine kring deelde ik het nieuws van de verkoop al. En het valt mij op dat ik veel dezelfde vragen krijg. Ik kan mij voorstellen dat je wellicht ook vragen hebt en daarop geef ik graag antwoord in deze FAQ:

‘Huh, waarom heb je Voor Tekst verkocht?’

Omdat ik te weinig tijd had om te doen waar ik blij van word.

In 2011 richtte ik tekstbureau Voor Tekst op. Zo kon ik werk maken van mijn favoriete activiteit: het schrijven van teksten. En dat lukte. Zo goed zelfs dat Voor Tekst opbloeide tot een florerend tekstbureau, het enige bureau in Nederland met 100% focus op arbeidsmarktcommunicatie. Met een mooi team wordt gewerkt aan uitdagende opdrachten voor een groot aantal mooie klantrelaties zoals Ministerie van Buitenlandse Zaken, Rabobank, Randstad en gemeente Amsterdam.

De groei van het tekstbureau zorgde voor een flinke verschuiving in mijn activiteiten. Ondanks de tomeloze inzet van alle Voor Tekst-collega’s komen er bij het runnen van een eigen bureau veel (belangrijke) randzaken kijken. Deze zaken weerhielden mij voor een (te) groot deel van dat waar ik écht blij van werd: de inhoud induiken rond tekst.

‘Verdwijn je helemaal uit beeld bij Voor Tekst?’

Gelukkig niet.

De nieuwe eigenaar heeft gevraagd of ik mijn expertise en passie (ja ja, jeukwoord) wil blijven delen namens Voor Tekst. Hierop heb ik enthousiast ‘ja’ geantwoord. Concreet betekent het dat ik net als altijd al blijf meedenken en inhoudelijke opdrachten blijf verzorgen voor bestaande en nieuwe klantrelaties van Voor Tekst.

‘Wie is De Kracht van Content?’

De Kracht van Content verbindt bedrijven die geloven in de waarde van goede content.

Zo versterkt Presenter content-teams met capaciteit, expertise en advies en begeleidt De Afdeling Marketing het opzetten van een sterke inboundcampagne. De Contentkalender zorgt dan weer voor een strakke online planning van alle content. Voor Tekst is een logische, leuke en waardevolle uitbreiding van deze groep. Onder invloed van de war for talent is de verwachting dat de vraag naar expertise op het gebied van werving, arbeidsmarktcommunicatie, ‘werken bij’-pagina’s en alle content die daarbij hoort, enorm zal toenemen.

De Kracht van Content realiseert groei door centralisatie en professionalisering op het gebied van werving, administratie en marketing. Zo kunnen de mensen van Voor Tekst zich vooral bezighouden met datgene waar ze het allerbeste in zijn: het schrijven, trainen en adviseren als het gaat om teksten voor de arbeidsmarkt.

‘En Nicol, wat ga jij nu doen dan?’

Consultancy, spreken en trainen.

Ik blijf mensen adviseren en inspireren over tekst. Over teksten binnen arbeidsmarktcommunicatie én nu ook daarbuiten. In de praktijk betekent dit dat ik contentspecialisten adviseer en inspireer. Naast recruitment- en hr-specialisten dus. Dit doe ik vanuit mijn persoonlijke label Nicol in de vorm van consultancy, masterclasses en door als spreker voor een groep of op podia te staan.

Contentspecialisten neem ik vooral mee in hoe je bewust het onbewuste brein van de lezer kunt beïnvloeden. Zo laat ik copywriters en communicatieprofessionals denken aan een paars konijn. Kennismaken met de magie van woorden. Kleur bekennen. Met als doel: scoren met woorden om de conversie te verhogen, leads te genereren en/of het engagement te optimaliseren. Dit doe ik tijdens masterclasses, met e-learnings en consultancy-opdrachten.

‘Huh, ga je dan niet meer schrijven?’

Ja en nee.

Ja: de focus van mijn dienstverlening ligt op het adviseren en inspireren over tekst. Dit doe ik in mijn wekelijkse inspiratiemail en boeken. Voor dit jaar staat het schrijven van een vierde boek op de agenda. De titel? Scoren met woorden.

Nee: focus vraagt om het maken van keuzes. Ik schrijf dan ook geen teksten in opdracht. Gelukkig kun je zoals altijd rekenen op de getalenteerde tekstschrijvers van Voor Tekst.  

‘Vind je het niet lastig om los te laten? Het is toch je kindje.’

Nee, ik vind het niet lastig.

Het is mijn keuze geweest om Voor Tekst te verkopen. En nee, het is (of was) niet mijn kindje. Ik heb 2 prachtige kinderen van vlees en bloed. En ja, als het om mijn 2 kinderen gaat dan is loslaten heel lastig.

Kijk ik naar het bedrijf dan is het loslaten niet lastig. Dat komt ook omdat ik vertrouw op de professionaliteit en betrokkenheid van de mensen achter De Kracht van Content én het huidige Voor Tekst-team. Ik kijk ernaar uit hoe zij datgene kunnen voortzetten en laten groeien waar ik samen met het team de afgelopen 10,5 jaar hard aan heb gebouwd.

‘Ik heb nog meer vragen. Waar kan ik die stellen?’

Alle collega’s van Voor Tekst staan voor jou klaar. Zij zijn bereikbaar via 085 – 760 42 06 en info@voortekst.nl.

Wil je mij persoonlijk een berichtje sturen? Mijn mailadres blijft bij het oude en vertrouwde:  nicol.tadema@voortekst.nl.

De Kracht van Content bestaat uit Mas Lubbers, Natasja Bobrova en Eppo Ford. Vind je het leuk om kennis te maken en met hen van gedachten te wisselen over het aanbod van Voor Tekst? Bel Mas op 06 – 284 02 242 voor een afspraak.