Persona: beeld bij jouw arbeidsmarktdoelgroep.

Wie is jouw droomkandidaat? Inzicht in de droomkandidaat is het startpunt van succesvolle werving. Zeker in deze competitieve arbeidsmarkt anno 2019. Inzicht in zijn (of haar?) beweegmotieven, pullfactoren en ambities. Inzicht in de leeftijdscategorie, carrièrefase en interesses.

Een candidate persona is een verzonnen persoon die typerend is voor de drijfveren en het gedrag van jouw doelgroep. Een persona is dus een fictief persoon. Fictief, maar niet uit de duim gezogen: een persona is gebaseerd op onze kennis van de arbeidsmarkt en op basis van doelgroepdata. Voor de data bundelen we de krachten met onze partner IG!, de specialist in arbeidsmarktdata.

Allemaal leuk en wel, maar wat heb je nu aan een persona?

  • beeld bij je doelgroep. Letterlijk en figuurlijk.
  • gerichtere werving. Dus efficiënter qua kosten en tijd.
  • optimale candidate experience.
  • sneller beslissingstraject.

Zo ziet zo’n persona eruit

In een praktisch en beknopt document omschrijven we jouw droomkandidaat op een beeldende manier. Denk aan man of vrouw, leeftijd, woonplaats, woonomgeving en woonsituatie. Maar ook inkomen, hobby’s, pullfactoren, gewenste arbeidsvoorwaarden. We geven jouw persona een naam én een gezicht.

Zo werkt het

Het afnemen van een persona kan los of in combinatie met onze andere dienstverlening. Neem je als bedrijf los een persona af, dan kan je de campagne of content hierop afstemmen.

Klinkt goed? Laat een bericht achter of bel ons direct: 0320 – 72 29 92.

Een voorbeeld-persona ontvangen? Vraag het via info@voortekst.nl. 

Liever zelf aan de slag?Download ons gratis persona-template.