Job Value Proposition.

Waarom kiest de arbeidsmarktdoelgroep voor deze vacature bij jou als werkgever? En niet voor eenzelfde vacature bij de arbeidsmarktconcurrent? Het antwoord is de Job Value Proposition. 

De Job Value Proposition (JVP) ontwikkel je om jouw strategische doelgroepen te bereiken, te binden en te behouden. En zodra de JVP verwoord is, kan je hier efficiënter én effectiever jouw arbeidsmarktcommunicatie aan ophangen. Denk aan kapstokken voor vacatureteksten, beelden en arbeidsmarktcampagnes.

Stap voor stap.

Intake

We trappen af met een intake waarin we samen bespreken wat de reden is dat jullie juist nu een Job Value Proposition willen laten ontwikkelen. Ook nemen we door voor welke strategische doelgroep(en) de JVP moet worden ontwikkeld. Last but not least bespreken we wie van jouw collega’s aansluit bij de sessies om het beste resultaat te behalen.

JVP-sessie

De 4-uur durende interactieve sessie wordt door onze senior adviseur arbeidsmarktcommunicatie afgetrapt door in te zoomen op de strategische doelgroep. Het doel is het creëren van een persona waarin in beeld wordt gebracht wie de doelgroep is en wat hem of haar beweegt.

Aansluitend duiken we in de vacature: wat maakt deze vacature voor de doelgroep anders dan eenzelfde vacature bij een andere werkgever? We achterhalen wat de Job Value Proposition is. Sowieso is deze propositie altijd onderscheidend, geloofwaardig en doelgroepgericht.

Uitwerking van persona en JVP

Na de JVP-sessie trekt onze senior adviseur arbeidsmarktcommunicatie zich terug achter het toetsenbord. Alle bevindingen worden op papier gezet en de persona én de JVP worden verder uitgewerkt en onderbouwd. Dit delen we al enkele dagen na de sessie met jou en de andere aanwezigen van de sessie.

Terugkomsessie

We pakken meteen door: deze sessie vindt al snel na stap 3 en 4 plaats. We starten met het nabespreken van de eerdere sessie en de gedeelde documenten (JVP en persona). Moeten er nog zaken worden bijgesteld? Dan doen we dat ter plekke.

Aansluitend sparren we met elkaar hoe de JVP kan worden vertaald binnen jobmarketing. Omdat dit verder gaat dan alleen tekst, denk aan jobmarketingcampagnes en beelden, sluit tijdens deze tweede sessie ook een online recruitmentspecialist van onze partner Get.Noticed aan.