Teksten.

Card image

Positieve afwijzingsmail.

Een van de meest voorkomende standaardmails die aan sollicitanten wordt gestuurd, is de afwijzingsmail. Een standaardmail dus, maar wel een mail waarv...

Lees meer
Card image

Praat mét je doelgroep, niet tegen je doelgroep.

In de top 10 van tips om 9+ werkgever te worden, scoort ‘praat met je doelgroep, niet tegen je doelgroep’ hoog. Eigenlijk kun je dit thema in tweeën k...

Lees meer
Card image

U of je?

Tijdens intakes voor het schrijven van webteksten is dit een vraag die vrijwel altijd ter sprake komt. We noemen het ook wel ‘de hamvraag’. Gaan we vo...

Lees meer
Card image

Volledig geïnspireerd door het Werf& Live 2019 event!

Ineens zag ik het staan in mijn agenda: het event Werf& Live 2019 met als thema ‘Impact op instroom’ en 4 Werf& Awards die worden uitgereikt....

Lees meer
Card image

Testimonials als imagodragers op de arbeidsmarkt.

Geef maar toe: de mening van een ander is best belangrijk voor je. Geen wonder dat je producten bij grote retailers online 4 of 5 sterren kunt geven....

Lees meer
Card image

De Engelse ziekte in vacatureteksten: spatiegebruik in samenstellingen.

Wij Nederlanders zijn dol op het prestige van het Engels. Voorheen was het Frans in zwang, wat nu nog te zien is aan de vele Franse leenwoorden in ons...

Lees meer
Card image

Schrijfwijzer.

De schrijfwijzer… het is misschien niet meteen het meest sexy ingrediënt van arbeidsmarktcommunicatie, maar zeker niet onbelangrijk. Want schrijven ju...

Lees meer
Card image

Klakkeloos vertalen.

Ik houd mijn hart vast als ik weer eens klakkeloze vertalingen van Nederlandstalige vacatureteksten zie. Waarom ik dat doe? Omdat vacatureteksten schr...

Lees meer
Card image

5 woorden die we liever niet terugzien in vacatureteksten.

De vacaturetekst is het meestgebruikte middel binnen arbeidsmarktcommunicatie. Een effectieve manier om waardevolle sollicitanten aan te trekken, een...

Lees meer
Card image

Verbeteren van vacatureteksten.

Uit de Stand van Werven 2019/2020 blijkt dat het verbeteren van vacatureteksten zakt op jullie prioriteitenlijstje. Ik proest mijn slok koffie uit, le...

Lees meer
Card image

6 tips voor het schrijven van sterke e-mails.

E-mail is onmisbaar in het contact met kandidaten, klanten en vacaturehouders. Millennials geven zelfs aan om bij voorkeur te communiceren per e-mail....

Lees meer
Card image

Interne communicatie bij een reorganisatie.

Voor HR betekent een reorganisatie niet alleen dat je mee moet veren met de veranderingen, maar ook dat collega’s naar jou kijken voor antwoorden. Dez...

Lees meer
Card image

Kan jij jouw spellingscontrole vertrouwen?

Verassen of verrassen, dementie of dimensie, voorstelling of voortelling, puberteit of pubertiet. Het scheelt maar 1 of 2 letters en je hebt met een h...

Lees meer
Card image

Een terugblik op 2019.

De wereld van arbeidsmarktcommunicatie, is het geen plaatje? Iedereen die werkt binnen dit prachtige vakgebied weet: je moet altijd up-to-date zijn. 2...

Lees meer
Card image

Vacatureteksten starten met vragen? Da’s vragen om problemen.

“Begin je vacaturetekst met vragen!’ roept een enthousiaste mannenstem in een radioreclame terwijl ik onderweg naar huis rijd. ‘Really, is dat achterh...

Lees meer
Card image

Communiceer tijdens de coronacrisis.

De coronacrisis raakt iedereen, dus ook jouw medewerkers en daarmee heeft corona impact op jouw organisatie en dus op de HR-afdeling. Veelvoorkomende...

Lees meer
Card image

3 tips voor een ijzersterke bedrijfsomschrijving.

In veel vacatureteksten worden bedrijfsomschrijvingen zó geschreven dat het lijkt alsof de inhoud gekopieerd en geplakt is van een corporate site. Een...

Lees meer
Card image

Werf de beste kandidaat intern.

Een goede interne vacaturetekst is vandaag de dag zeer zeldzaam. Misschien zelfs bijna uitgestorven. Niet zo vreemd dus dat uit onderzoek van Randstad...

Lees meer