Succesvol werven met een sterke employer brand.

11/11/2022

Marouscha Panse-Haak

arbeidsmarktcommunicatie


Succesvol werven met een sterke employer brand

Opvallen als werkgever. In de krappe arbeidsmarkt van nu is dat belangrijker dan ooit. Het is dan ook niet gek dat veel organisaties employer branding hoog op de agenda hebben staan. Een sterk werkgeversmerk helpt namelijk bij het aantrekken en behouden van talent. Maar wat is zo’n employer brand nou precies? En hoe zet je dit effectief in bij het werven van nieuwe medewerkers? 

Employer branding, wat is dat eigenlijk?

Je employer brand is veel meer dan een middel om nieuwe werknemers mee aan te trekken. Het is de manier waarop je je onderscheidt van andere werkgevers. De bedrijfscultuur speelt daarbij een belangrijke rol, net als de arbeidsvoorwaarden en de manier waarop je voor je werknemers zorgt. Met een sterk werkgeversmerk zorg je ervoor dat je een organisatie bent waar mensen willen (blijven) werken. Onze klanten Coca-Cola, Lidl en IKEA weten dat als geen ander. Volgens onderzoek van Intelligence Group behoren zij tot de top 10 favoriete werkgevers van Europa. 

Ook opvallen met jouw employer brand?

Wil jij net als Coca-Cola, Lidl en IKEA opvallen met je werkgeversmerk? Zorg dan dat het gaat leven binnen én buiten de organisatie. Geef je employer brand een prominente plaats in je vacaturetekst en laat zien wat werken bij jouw organisatie nou zo bijzonder maakt. Zo vergroot je de kans dat kandidaten voor jouw organisatie kiezen in plaats van voor de concurrent.

Kan je hierbij wel wat hulp gebruiken? Ontdek dan alles over het schrijven van pakkende vacatureteksten tijdens 1 van onze trainingen. Weinig tijd? Dan nemen onze ervaren tekstschrijvers je graag het werk uit handen.